ŠVP ponuka krúžkov
Krúžková činnosť
p. uč. Oravcová – krúžok „Zručné rúčky“
Krúžok „Zručné rúčky“ napomáhajú u detí rozvíjať zručnosť v jemnej motorike. V postup práce výrobku, výtvoru si koncentrujú myseľ, učia sa samostatnosti, kooperácie i hotový výrobok svoj, či kamarátov asertívne posúdiť. No hlavným cieľom je, aby začatú prácu dokončili a boli tak nápomocní v domácom prostredí svojim rodičom.
Krúžok „Zručné rúčky“ napomáhajú u detí rozvíjať zručnosť v jemnej motorike. V postup práce výrobku, výtvoru si koncentrujú myseľ, učia sa samostatnosti, kooperácie i hotový výrobok svoj, či kamarátov asertívne posúdiť. No hlavným cieľom je, aby začatú prácu dokončili a boli tak nápomocní v domácom prostredí svojim rodičom.
p.uč. Cabanová – krúžok „Veselá angličtina“
Hlavným cieľom krúžku „Veselá angličtina“ je zábavným spôsobom motivovať deti k aktívnemu používaniu anglického jazyka, nakoľko potrebujú rozumieť vybraným výrazom a používať ich pri pohybových aktivitách a ďalších činnostiach. Počas plnenia najrôznejších úloh získavajú jazykové znalosti podvedome a pritom omnoho intenzívnejšie, ako pri bežnom pasívnom učení. Formou konverzácie, hier, spievania, hrania divadla, tancovania si deti zafixujú mnoho slovíčok a fráz. Zmyslom je, aby bola angličtina pre deti hravá, zaujímavá a obohatená o striedanie činností. Učenie angličtiny je tak pre deti viac zábavné a jazyk ich baví.
Hlavným cieľom krúžku „Veselá angličtina“ je zábavným spôsobom motivovať deti k aktívnemu používaniu anglického jazyka, nakoľko potrebujú rozumieť vybraným výrazom a používať ich pri pohybových aktivitách a ďalších činnostiach. Počas plnenia najrôznejších úloh získavajú jazykové znalosti podvedome a pritom omnoho intenzívnejšie, ako pri bežnom pasívnom učení. Formou konverzácie, hier, spievania, hrania divadla, tancovania si deti zafixujú mnoho slovíčok a fráz. Zmyslom je, aby bola angličtina pre deti hravá, zaujímavá a obohatená o striedanie činností. Učenie angličtiny je tak pre deti viac zábavné a jazyk ich baví.
p. uč. Kuna – krúžok „Hudobno-tanečný krúžok“
Aktivity krúžku sú zameraní na rozvoj hudobnosti a pohybových zručností dieťaťa predškolského veku. Dieťa získa navštevovaním krúžku množstvo nových vedomostí a skúseností pri hre s detskými rytmickými nástrojmi, nácvikom choreografií, spevom, rytmizácou. Táto činnosť u detí rozvíja myslenie, reč a sociálno-emocionálnu oblasť pri vzájomnej spolupráci ale aj presadzovaní sa ako jednotlivca.
Aktivity krúžku sú zameraní na rozvoj hudobnosti a pohybových zručností dieťaťa predškolského veku. Dieťa získa navštevovaním krúžku množstvo nových vedomostí a skúseností pri hre s detskými rytmickými nástrojmi, nácvikom choreografií, spevom, rytmizácou. Táto činnosť u detí rozvíja myslenie, reč a sociálno-emocionálnu oblasť pri vzájomnej spolupráci ale aj presadzovaní sa ako jednotlivca.
p.uč. Bibová – krúžok „Veselo po anglicky“
Veselo po anglicky je krúžok, ktorého je cieľom je vytvárať pozitívny vzťah k výučbe anglického jazyka. Prvotné oboznamovanie sa s anglickým jazykom prebieha prostredníctvom rôznych hier a edukačných pomôcok. Deti postupne získajú základy pre ďalšiu výučbu anglického jazyka. Počas krúžku zároveň vykonávajú pravidelné pohybové aktivity vďaka veselým anglickým pesničkám.
Veselo po anglicky je krúžok, ktorého je cieľom je vytvárať pozitívny vzťah k výučbe anglického jazyka. Prvotné oboznamovanie sa s anglickým jazykom prebieha prostredníctvom rôznych hier a edukačných pomôcok. Deti postupne získajú základy pre ďalšiu výučbu anglického jazyka. Počas krúžku zároveň vykonávajú pravidelné pohybové aktivity vďaka veselým anglickým pesničkám.
p. uč. Gorčiová – krúžok „Krúžok detskej tvorivosti“
Krúžok ponúka možnosť rozvíjať u detí elementárne grafické zručnosti a výtvarné technické schopnosti. Zároveň vytvára priestor pre sebarealizáciu detí, uspokojenie ich záujmu v oblasti výtvarnej výchovy, podnecuje ich fantáziu a získavajú prvé kontakty s výtvarným umením. Deti majú možnosť sa v uvoľnenej a radostnej atmosfére oboznámiť s novými a netradičnými technikami a vyskúšať si prácu s odpadovým, prírodným materiálom, textilom, či papierom.
p. uč. Svolíková – krúžok „Hudobno-pohybový mackovia“
Cieľom je umožniť deťom postupne, pomaličky a najmä aktívne vniknúť do sveta hudby, spevu, tancu a rytmických nástrojov, objavovať jej krásu, osvojovať si hudobné činnosti a ich prostredníctvom rozvíjať a detí hudobné schopnosti, zručnosti, návyky a to všetko s dôrazom na hravosť , experimentovanie a hudobné zážitky.
Cieľom je umožniť deťom postupne, pomaličky a najmä aktívne vniknúť do sveta hudby, spevu, tancu a rytmických nástrojov, objavovať jej krásu, osvojovať si hudobné činnosti a ich prostredníctvom rozvíjať a detí hudobné schopnosti, zručnosti, návyky a to všetko s dôrazom na hravosť , experimentovanie a hudobné zážitky.
p. uč Harmanová – krúžok „Hudobno-pohybový krúžok“
Cieľom hudobno-pohybového krúžku je u detí rozvíjať hudobný sluch, rytmus, hudobno- pohybové schopnosti detí, estetické cítenie, spojené s potrebou estetického zážitku a tvorivého hudobného sebavyjadrovania. U detí sa pestuje návyk k pravidelnej pohybovej aktivite. Na krúžku sa naučíme nové piesne, hudobno-pohybové hry, budeme hrať na detských hudobných nástrojoch (Orffovom inštrumentári), skúsime si hru na keyborde a samozrejme budeme tancovať.
Cieľom hudobno-pohybového krúžku je u detí rozvíjať hudobný sluch, rytmus, hudobno- pohybové schopnosti detí, estetické cítenie, spojené s potrebou estetického zážitku a tvorivého hudobného sebavyjadrovania. U detí sa pestuje návyk k pravidelnej pohybovej aktivite. Na krúžku sa naučíme nové piesne, hudobno-pohybové hry, budeme hrať na detských hudobných nástrojoch (Orffovom inštrumentári), skúsime si hru na keyborde a samozrejme budeme tancovať.
p.uč. Bugárová – krúžok ,,Literárno-dramatický krúžok”
Cieľom literárno-dramatického krúžku je podporovať sebavyjadrenie dieťaťa pomocou tvorivej dramatiky. Deti si v rámci krúžku zažijú divadlo so všetkým, čo k nemu patrí. Vyskúšajú si nie len úlohy hercov, stávajú sa aj bábkarmi (aktívne sa podieľajú na výrobe bábok), scénografmi (spoupracujú pri výrobe kulís), scénaristami (pomáhajú pri tvorbe scénara) a taktiež sú spevákmi a tanečníkmi. Úlohou krúžku bude viesť deti k tomu, aby rozvíjali svoju tvorivú aktivitu, prosociálne správanie, najmä empatické spoluprežívanie. Podporuje rozvoj fantázie a predstavivosti, vyjadrovacích, rečových, pohybových, výtvarných a hudobných schopností.
Cieľom literárno-dramatického krúžku je podporovať sebavyjadrenie dieťaťa pomocou tvorivej dramatiky. Deti si v rámci krúžku zažijú divadlo so všetkým, čo k nemu patrí. Vyskúšajú si nie len úlohy hercov, stávajú sa aj bábkarmi (aktívne sa podieľajú na výrobe bábok), scénografmi (spoupracujú pri výrobe kulís), scénaristami (pomáhajú pri tvorbe scénara) a taktiež sú spevákmi a tanečníkmi. Úlohou krúžku bude viesť deti k tomu, aby rozvíjali svoju tvorivú aktivitu, prosociálne správanie, najmä empatické spoluprežívanie. Podporuje rozvoj fantázie a predstavivosti, vyjadrovacích, rečových, pohybových, výtvarných a hudobných schopností.