Poradenstvo
DECEMBER- JANUÁR
Správne držanie tela pri školských činnostiach |
![]() |
Kedy sa odporúča nácvik?
|
|
Dodržiavaním odporúčanej polohy tela zamedzíme negatívnym dôsledkom, ako napr.:
|
![]() |
Poloha hlavy pri písaní:
|
NOVEMBER
SPRÁVNE SEDENIE V LAVICI | |
Prečo to je dôležité? | |
Správny sed má význam pre efektívne dýchanie, písanie, vývoj pohybového systému a pre pohybové návyky do budúcnosti. | |
Ako má žiak správne sedieť? | |
![]() |
![]() |
Výška stoličky má byť nastavená tak, aby nohy dieťaťa celou plochou spočívali na podlahe a ruky mohlo mať pohodlne položené na stole, s pokrčenými lakťami. Počas písania je najlepšie sedieť s celou šírkou panvy uloženou na stoličke, s ľahkým naklonením dopredu, stehná rovnobežne, pričom zákolenné jamy sa nedotýkajú okraja stoličky, kolená sú mierne od seba, v pravom uhle na šírku dvoch pästí. Trup s vystretým chrbtom je v ľahkom predklone smerom k lavici, no neopiera sa o ňu. | |
![]() |
![]() |
Najväčší pomocník pre rodičov? | |
Výškovo nastaviteľný stôl a stolička, ktorý bude „rásť“ s vašimi ratolesťami. |
OKTÓBER | |
GRAFOMOTORIKA | |
Čo to je? | |
Úplne zjednodušene povedané: Grafomotorika je zručnosť, ktorá je potrebná pri kreslení a neskôr pri písaní. Je jedným z najdôležitejších ukazovateľov školskej zrelosti dieťaťa. | |
Čo zahŕňa? | |
|
|
Ako rozvíjať grafomotoriku? | |
|
|
![]() |
![]() |
september | |
AKO PREKÁŽKY POMÁHAJÚ DEŤOM RÁSŤ | |
Prázdniny skončili a opäť nastáva čas povinností, čas získavania nových zručností a učenia sa niečoho nového. Niektorým deťom to pôjde ľahko, iné musia vynaložiť viac úsilia. Aj Vy mávate silné nutkanie pomôcť deťom, keď im niečo nejde? Nechajte ich, nech si poradia samy! Sú šikovnejšie ako si často my, alebo ony samy myslia! Hľadanie riešení pomáha rozvíjať u detí logické myslenie aj sebadôveru. A to sa oplatí! |
|
Ak sa deti zapájajú do aktivít, ktoré im idú ľahko, nerozvíjajú svoj potenciál a schopnosť poradiť si. | |
Bez výziev a snahy deti nezistia, aký je to pocit, dosiahnuť niečo vlastným úsilím. | |
Vďaka úsiliu si deti uvedomia, že sa dokážu popasovať aj s komplikáciami. | |
Deti pri prekonávaní prekážok zistia, že chyby sú len hľadaním možností. | |
Neúspech môže u detí vyvolávať hnev, ale tréningom sa naučia vyrovnať s týmito pocitmi. | |
Vynakladaním primeraného úsilia si deti nastavujú myseľ a zručnosti, ktoré potrebujú na šťastný a úspešný život. | |
![]() |
![]() |
JÚL, AUGUST
RODIČOVSKÁ TABUĽKA
Milí rodičia. Prázdniny sú nielen pre deti, aby si oddýchli, ale aj pre Vás, aby ste mohli so
svojimi deťmi stráviť čas možno trochu ináč, ako inokedy.
Väčšinou si všímame len deti a ich správanie, ale čo tak skúsiť sledovať aj svoje spôsoby
konania vo vzťahu k našim deťom? Práve preto Vám prinášame takúto rodičovskú
tabuľku, v ktorej si môžete každý deň zaznačiť svoje prejavy.
Krásne a pohodové leto Vám praje kolektív SCŠPP.