Poradenstvo

 

 

 

 

OKTÓBER                                           DYCHOVÉ CVIČENIE PRI NAPÄTÍ

 

Základom je navodenie príjemnej atmosféry: zavrieme oči a pomaly a sústredene spravíme 3x hlboký nádych a výdych. Pozornosť venujeme tlkotu srdca, ktorý sa postupne spomalí. Pri pravidelnom cvičení tak môžeme telu i mysli priniesť upokojenie, ktoré vzniká ako dôsledok napätia zo stresu. Toto cvičenie je pre deti veľmi jednoduché a ľahko si ho zapamätajú.

 

September 2017     Štart po prázdninách

Na začiatku školského roka je dôležité, aby sa vaše deti dobre pripravili na povinnosti, ktoré ich čakajú. Detská psychologička Daniela Bolgáčová venuje pozornosť týmto dôležitým aspektom: 

Motivácia

Pozitívna motivácia: jednoducho dieťaťu vysvetlite, že doteraz malo prázdniny, ale teraz je čas venovať sa škole a povinnostiam.

Strava

Hlavne počas zimného obdobia je dôležité pridať do jedálneho lístka vášho dieťaťa viac ovocia a zeleniny, aby bola jeho strava pestrá, bohatá na vitamíny a ľahko stráviteľná.

Oddych

Pre správny oddych je dobré, ak sa vaše dieťa môže po návrate zo školy venovať športu či pohybovým aktivitám a nie sedeniu pri televízii alebo počítači. Taktiež pamätajte na dostatok spánku.